4 Digitale marketing tips voor woonwinkels

by admin
0 comment

Als eigenaar van een woonwinkel is het heel belangrijk om op te merken hoe social media een grote impact op consumenten heeft. Als jij jezelf als winkel zoveel mogelijk in deze digitale omgeving betrekt, dan bevordert dit de merkbekendheid ervan enorm. Door de volgende 4 marketingtips voor social media te volgen, zullen de algehele prestaties van jouw bedrijf op deze platforms nog verder verbeteren.

Houd je aan een schema voor het posten van berichten

Dit is iets wat vrij voor de hand liggend lijkt, maar veel social media accounts vervallen in inconsistentie bij het posten op hun kanalen. Het balanceren van een schema voor regelmatige post updates is zeer belangrijk. En het introduceren van leuke beeldverhalen om met consumenten in contact te komen, kan daarnaast helpen de interesse van alle huidige en potentiële volgers te behouden.

Voor Instagram zou een ideaal berichtenschema uit updates van de feed op maandag, woensdag en vrijdag bestaan. Terwijl er hiernaast dagelijkse verhalen gepubliceerd worden om de volgers bij te les te houden. Afhankelijk van het type woonwinkel kunnen er naast deze berichten aanvullende tips gedeeld worden die de beoogde doelgroep aanspreekt. 

Streef naar kwaliteit boven kwantiteit

Dit is een aanvulling op de eerste tip. Hoewel consistentie de sleutel tot digitaal marketing succes is, moet een woonbedrijf zeker niet alleen posten om actief te zijn. Meerdere keren dezelfde post updaten zal niet veel doen als de content niet met al jouw volgers resoneert.

Om een kwaliteitswaarborg voor social media posts te kunnen ontwikkelen, moet de doelgroep echt begrepen worden. Je moet posten wat ze willen zien om zo een herkenbare relatie met de consumenten te vormen.

Creëer tevens een unieke klantenbinding. Als de woonwinkel bijvoorbeeld een uitgesproken standpunt over duurzaam wonen heeft, laat dit dan ook in je posts zien. Toon in deze posts bijvoorbeeld foto’s van klanten en personeel met de eigen bedrukte theeglazen die duurzaamheid promoten en laat geen wegwerpbekers zien die het milieu extra belasten.

En promoot dan uiteraard ook optimaal alle eco producten die de woonwinkel aanbiedt. Je zou dit zelfs aan foto’s van klanten kunnen koppelen die deze woonaccessoires thuis gebruiken. Zo wordt hun wereld en klantbeleving aan die van de woonwinkel gekoppeld.

‘Boost’ je berichten voor een nog grotere blootstelling

Er is niet altijd te ontkomen aan het extra betalen voor het verkrijgen van nog meer potentiële klanten en volgers. Want om de blootstelling van hun content verder te vergroten, kan een woonbedrijf deze berichten ‘boosten’ om zo nog meer potentiële likes en volgers op hun social media platform te krijgen.

De belangrijkste reden waarom een woonwinkel voor een boost zou willen gaan, is omdat de berichten niet altijd een specifieke doelmarkt bereiken. De boost methode biedt bedrijven de unieke mogelijkheid om hun bestaande fanbase via Twitter, Facebook en Instagram uit te breiden. En om tegelijkertijd nog veel meer interactie te genereren.

Integreer jouw verkopen met de social media platforms

Facebook, Instagram en Pinterest hebben het voor een woonwinkel een stuk gemakkelijker gemaakt om er rechtstreeks te verkopen. Dit omdat deze social media giganten het mogelijk maken om je online winkel met deze platforms te integreren. Dit verandert de gehele social media beleving. Want wat oorspronkelijk namelijk enkel een inspirerend hulpmiddel was, biedt nu een directe methode om de gebruikers ervan aan jouw shop te verbinden. Zo kunnen heel gerichte reclamecampagnes, die met woonproducten doorspekt zijn, nu met slechts één klik gekocht worden.

Met behulp van deze slimme digitale marketingtechnieken kan een woonwinkel zich perfect online promoten. Het is zeer belangrijk om te begrijpen hoe social media jouw woonwinkel promoot. En dat het daarmee zijn plaats in de voorhoede van de gedachten van de consument behoudt.

Related Posts

Leave a Comment